<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d11824150\x26blogName\x3dFilmomat\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://filmomat.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://filmomat.blogspot.com/\x26vt\x3d5122326630440060638', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

fredag, mars 24, 2006

Tror vi på Terminator 4?


Klarar Terminator att leva upp till fyran?

När jag såg Terminator 2: Judgment Day (1991) på 90-talet var jag övertygad om att det skulle bli den sista filmen i en rätt lyckad filmduo. När Terminator 3: Rise of the Machines (2003) kom över tio år senare (och långt lång mycket sämre än ettan och tvåan) kändes den som en ganska tam sträcka i väntan på en fyra.
  Nu verkar det som att det verkligen kommer att bli en fyra. Och dessutom återigen med allas vår Arnold Schwarzenegger i spetsen. Enligt filmens producent, Mario Kassar, väntar man nu bara på att hitta en lucka i Schwarzeneggers proppfulla schema. Han säger så här:
T4 does have a script and all we need is Arnie to finish his term and step in front of the camera and play his trademark role.

2008 är den fjärde Terminator-filmen tänkt att vara klar. Bakom regin kommer antagligen Jonathan Mostow att vara. Det var han som gjorde trean samt den rätt lyckade U-571 (2000). Inga andra skådespelare från trean, förutom Arnold, är än så länge knutna till projektet.

Andra bloggar om: , ,

17Kommentar:

Blogger sao sa...

U-571 lyckad? På vilken skala? jag vill minnas att Bon Jovi fick lite goda recensioner, men vilket skräp filmen var. Kanske att jag som gammal ubåtsjaktare (jepp, jaktare, inte jägare) är överdrivet kritisk, men ändå. U-571, jag trodde att jag hade lyckats förtränga det skräpet. Åh, nu är min fredag förstörd...

24 mars, 2006 15:16  
Blogger Eli sa...

Sao, ubåtar är ju spännande! Och jag tycker att U-571 var ganska trång, svettig och tight filmad - så som sig bör. Bon Jovi minns jag dock inte alls ...

24 mars, 2006 15:19  
Blogger isecore sa...

Terminator 3 var en ren fars enligt mig. En fullständigt travesti, och jag förstår inte hur den ens lyckades bli gjord. Den innehöll ingenting originellt - en del scener var ju uppenbarligen återvunna från tvåan. Att göra en fjärde film framstår ju som totalt vansinne och det enda det kommer att göra är att bidra till urvattnandet av konceptet. Jag håller med James själv - den andra filmen var den sista filmen.

Vad gäller U-571 gick den att se på, varken mer eller mindre. Ingen film man kommer ihåg, och jag störde mig på att man presenterade en "historisk" händelse som aldrig ägde rum, men fick det att låta som om man gjort en dramadokumentär.

24 mars, 2006 16:05  
Anonymous Anonym sa...

Terminator 3 blev en riktigt STOR besvikelse såg den på premiär 90% av publiken buade så det dånade när den tog slut James Cameron som gjorde 1an och 2an är den enda rätta som regissör annars så kommer den till 99% floppa som 3an gjorde BRING BACK JAMES CAMERON

04 juli, 2006 00:57  
Anonymous Anonym sa...

Jag förstår inte varför alla påstår att att 3:an va dålig? kanske i jämförelse med 2:an men det är svårt att leva upp till en sådan bra film efter en sådan lång tid.

Jag ser fram emot 4:an

26 januari, 2007 00:51  
Anonymous Anonym sa...

håller helt med. Förstår inte hur ni kan buaa så för 3'an. tyckte själv den var ganska bra, men som sagt inte alls lika bra som 1'an och 2'an men helt klart se värd, och jag ser fram imot att se 4'an också.

12 februari, 2007 18:31  
Anonymous Anonym sa...

Terminator 2 är helt min favoritfilm till tusen. Finns inget bättre. jag lovar er. Ser verkligen fram emot Terminator 4! Hur kommer den att vara?

28 februari, 2007 22:44  
Anonymous Anonym sa...

Terminator 3 var ju värdelös jämfört med del ett och två. Ingen Terminator-känsla alls nästan.

Om dom gör en fjärde del kommer den väl suga lika mycket, om inte mer...

10 mars, 2007 23:05  
Anonymous Anonym sa...

Terminator 1 va riktigt dunder och 2an va ju ännu bättre , men 3 då fick man fan ångest av att kolla på! så dålig film har man aldrig skådat!

17 mars, 2007 14:26  
Anonymous Anonym sa...

Varför är alla så jävla negativa?!
Typ alla Terminator filmer är bra även om det inte är samma regissör! Jag ser verkligen, verkligen, verkligen Fram imot 4an!
Alla knäppa människor som skriver att 3an var dålig, dom är typ knäppa? Men det jag undrar är varför dom inte tog med Edward Furlong i 2an å 3an =O
Han är ju så sööt å så bäst som rollen "John Connor". Sen att Linda Hamilton inte ville/kunde vara med, så tog dom henne som död i 3an... :( Det är synd
Men som sagt, ser fram imot 4an!

04 maj, 2007 16:08  
Anonymous Anonym sa...

Ang ubåtsfilmer.

En och annan mer eller mindre bra ubåts film finns det ju men förmodligen ingen som slår Das Boot på fingrarna ännu.

http://www.dasboot.com/

Ha det gott.SideShow Surfer.

12 maj, 2007 23:50  
Anonymous Anonym sa...

Problemet med 3:an var att de hade någon som ser ut som anton glanzelius i huvudrollen. Dessutom gick dom från härligt maskinellt okänsligt ultravåld till barnvänligt i 3:an.
redan 2:an som är kanon började bli för mycket "mördarmaskin skall förstå känslor". Jag hade viljat se Arnold helt iskall som i den första teminator rullen. Inte en min, rakt fram och försöka terminera. ;)

04 juni, 2007 00:08  
Anonymous Anonym sa...

problemet med terminator 3 var att det fattades edward furlong men den var en gätte bra film.

18 juni, 2007 00:20  
Anonymous Anonym sa...

terminator:2 är den bästa filmm har nånsin landat.ock terminator:3 var kanska bra men felet var att den fattades edward furlong.MILED GRIRA(sweden)

18 juni, 2007 00:34  
Anonymous Anonym sa...

Såg 2:an när jag var liten och älskade den verkligen. Såg 1:an efteråt, fick ihop storyn och har nu sett båda miljontals ggr genom åren, utan att tröttna det minsta!! MEN! Så kom 3:an och fullständigt sabbade hela storyn som jag älskade så..!! Och dom försöker va roliga med "talk to the hand" och "stjärn-glasögon" osv!!! The Terminator ska INTE vara rolig! 2:an va sista filmen! Helt klart...!

14 augusti, 2007 00:15  
Anonymous Anonym sa...

Ettan var väl bra, men hade varit bättre om den gjorts på senare år. Tvåan är hur bra som helst, typ en av världens bästa filmer och trean är inte riktigt så bra, men inte långt ifrån.Jag har sedan jag såg terminator för förta gången, (Terminator 2), velat se på striden mellan människorna och robotarna. Så jag tror att Terminator 4 kommer att bli otroligt bra.

Och andledningen till att Jonathan Mostow inte ville ha med Linda Hamilton i 3:an är för att han tyckte att det var John Connor´s berättelse. Det finns med i extramaterialet till Terminator 3.

Men håller med, James Cameron äger Terminator och endst han kan göra fjärde filmen bra och spännande och det där lilla extra som bara James Cameron kan.

22 augusti, 2007 10:52  
Blogger mustapha badboy sa...

hej om ni vill värkligen se en jätte bra film
skriv bara bad boys på youtube
den är en mycket bra film ,tro mig
jag har gjort denna film med mina bästa kompisar walid och mahir och min bror miled,vi har gjort denna film eftersom vi vill bli film stjärnor den är delad på tre delar(part 1 och 2 och 3)
MVH mustapha

15 april, 2008 21:44  

Skicka en kommentar

INDEX

ELI
Rekommenderad veckodos: ett biofilmsbesök, två hyrfilmer och minst fyra tv-serier. Ser allt. Får dock efter ett år filmvetenskap utslag av tysk film från 1907.
Myser med: Sofia Coppolas klockrena soundtrack.
Bäst i vår: Garland och Boyles Sunshine - se den!
Testar på: Tim Minears Drive, på Fox.


FLX
Snittade som bäst 1,71 biobesök/vecka. Det satte 3 kids effektivt stopp för. Försöker nu dämpa abstinensen med TV. Och mat.
Är: inne på sommarens fjärde bag-i-box?!
Undrar: om X-Men: The Last Stand är värd att se?
Twofifty: 106


SAO
Har ett förflutet i KlubbSuper8 och hjärtat mitt i den lättsmälta delen av asiatisk filmkultur. Anser, efter att en bebis dök upp i december, att film ses lika bäst på egen duk som bio.
Prestationsångest: att förutspå nästa filmtrend.
Ser fram emot: Flx nyårslöfte.
Twofifty: 142