<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d11824150\x26blogName\x3dFilmomat\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://filmomat.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://filmomat.blogspot.com/\x26vt\x3d5122326630440060638', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

onsdag, mars 29, 2006

Efterlysning av film!

Efter Flx inlägg om The Italian Job (2003) började jag fundera på om det inte finns en tvåa till den filmen. Eller en film som är väldigt lik.
  I filmen jag tänker på förekommer en stöt där gänget måste höja ett helt hus (som står på pålar i vatten, kan vara Venedig) för att kunna komma åt ett kassaskåp genom ett fönster. Det är mycket tittande i infraröda glasögon, mycket knapprande på dator och som jag minns det ganska spännande. Hela stöten görs under stor tidspress, för jag har för mig att de försöker hinna före ett annat gäng. Någon som vet vilken film jag tänker på?
  Vad jag i alla fall upptäckte var att det verkar vara en uppföljare på The Italian Job på gång; The Brazilian Job (2006). Bakom regin står F. Gary Gray (Be Cool och A Man Apart). Och det verkar vara ungefär samma gäng av skådespelare som är med även i den här filmen: Mark Wahlberg, Charlize Theron, Jason Statham, Seth Green och Mos Def.

Andra bloggar om: ,

6Kommentar:

Blogger Fredrik Adolvsson sa...

Ocean's 12. Det där lät nästan lite väl mycket O12 för att kunna vara nåt annat.

29 mars, 2006 13:42  
Blogger Eli sa...

Fredrik, jamenjäklar - klart det måste vara Ocean's Twelve! Tack!

29 mars, 2006 13:50  
Blogger Fredrik Adolvsson sa...

flx: Näpperligen, IMDB:a om du betvivlar min näpna stämma. O11 utspelar sig i Las Vegas.

29 mars, 2006 14:45  
Blogger Eli sa...

Flx, det som talar för Brazilian job är att line-up:en är identisk med ettan. Filmer där skådespelarna tror på en tvåa brukar ha bra förutsättningar för att bli bra. Eller hur?

29 mars, 2006 15:09  
Anonymous Anonym sa...

eller så får dom bara väldigt bra betalt...

29 mars, 2006 15:34  
Blogger sao sa...

Det är kanske i amsterdam som de höjer huset? Oceans 12? Venedigstöten är i alla fall The Italian Job, om jag inte är helt vilse?

I vilket fall gillar jag Seth Green, så jag kommer att se Brasilian Job. :-) Även om jag tror på citatet från Scream 2 : By definition, sequels are inferior. (eller nästan så säger de, har jag för mig).

Oj, det blev en osäker post.

29 mars, 2006 20:17  

Skicka en kommentar

INDEX

ELI
Rekommenderad veckodos: ett biofilmsbesök, två hyrfilmer och minst fyra tv-serier. Ser allt. Får dock efter ett år filmvetenskap utslag av tysk film från 1907.
Myser med: Sofia Coppolas klockrena soundtrack.
Bäst i vår: Garland och Boyles Sunshine - se den!
Testar på: Tim Minears Drive, på Fox.


FLX
Snittade som bäst 1,71 biobesök/vecka. Det satte 3 kids effektivt stopp för. Försöker nu dämpa abstinensen med TV. Och mat.
Är: inne på sommarens fjärde bag-i-box?!
Undrar: om X-Men: The Last Stand är värd att se?
Twofifty: 106


SAO
Har ett förflutet i KlubbSuper8 och hjärtat mitt i den lättsmälta delen av asiatisk filmkultur. Anser, efter att en bebis dök upp i december, att film ses lika bäst på egen duk som bio.
Prestationsångest: att förutspå nästa filmtrend.
Ser fram emot: Flx nyårslöfte.
Twofifty: 142