<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d11824150\x26blogName\x3dFilmomat\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://filmomat.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://filmomat.blogspot.com/\x26vt\x3d5122326630440060638', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

fredag, mars 31, 2006

Fredagsbattle: Doom vs skumpa


Kan Doom slå en prisvärd flaska mousserat?

Fredagskvällen ska avnjutas med den högst udda kombinationen Doom (2005) och Jacob's Creek Chardonnay Pinot Noir (7359). Vem tror ni vinner det slaget?
  På ena sidan har vi The Rock, Andrzej Bartkowiak (Romeo Must Die och Exit Wounds) och en forskningsstation på Mars där allt går åt skogen. Samt inte att förglömma "the Rapid Response Tactical Squad". Härligt!
  På den andra sidan generös fruktighet med mycket fruktig doft med inslag av grape och en något påstridig fruktsötma. Dock ganska prisvärd (94 kr mot Dooms 40 kr).

Andra bloggar om: , , , , ,

7Kommentar:

Blogger Patrick sa...

Jag som har sett Doom kan utan att ha druckit vinet ifråga utmämna vinnaren redan nu. Vinet. Tiden jag förlorade på Doom lär jag aldrig få tillbaka.
Det sagt hade filmen sina stunder; jag har sett värre.

31 mars, 2006 18:20  
Blogger Eli sa...

Patrick, jäklar - är filmen verkligen så dålig? Nåja, jag får väl försöka hålla fokuset på vinet.

31 mars, 2006 18:28  
Anonymous Anonym sa...

Filmen är faktiskt ok. Börjar bra men tappar på slutet. Tror även jag att vinet vinner denna kamp.
Jag har skrivit en minimini-recension på min blogg

31 mars, 2006 18:37  
Blogger Eli sa...

Patrik, men du ger den ju i alla fall en trea på din blogg? Då kan den ju inte vara totalt hopplös. :)

31 mars, 2006 18:41  
Anonymous Anonym sa...

Slutet är totalt hopplöst. Men annars är det en underhållande film. Det är en 3-. Jag pendlade ju mellan en 2:a eller 3:a. Tycker att filmen kunde blivit värre. Har sett sämre filmatiseringar av tv-spel.

31 mars, 2006 21:38  
Blogger isecore sa...

Doom var en skräpig film. Jag sågade den hyfsat i min blog.

01 april, 2006 01:39  
Blogger p. sa...

domm var ju lätt en tvåa. fast scenen som var gjord ur huvudpersonens synvinkel, som i filmen, var ju rätt snygg

03 april, 2006 16:34  

Skicka en kommentar

INDEX

ELI
Rekommenderad veckodos: ett biofilmsbesök, två hyrfilmer och minst fyra tv-serier. Ser allt. Får dock efter ett år filmvetenskap utslag av tysk film från 1907.
Myser med: Sofia Coppolas klockrena soundtrack.
Bäst i vår: Garland och Boyles Sunshine - se den!
Testar på: Tim Minears Drive, på Fox.


FLX
Snittade som bäst 1,71 biobesök/vecka. Det satte 3 kids effektivt stopp för. Försöker nu dämpa abstinensen med TV. Och mat.
Är: inne på sommarens fjärde bag-i-box?!
Undrar: om X-Men: The Last Stand är värd att se?
Twofifty: 106


SAO
Har ett förflutet i KlubbSuper8 och hjärtat mitt i den lättsmälta delen av asiatisk filmkultur. Anser, efter att en bebis dök upp i december, att film ses lika bäst på egen duk som bio.
Prestationsångest: att förutspå nästa filmtrend.
Ser fram emot: Flx nyårslöfte.
Twofifty: 142