<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d11824150\x26blogName\x3dFilmomat\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://filmomat.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://filmomat.blogspot.com/\x26vt\x3d5122326630440060638', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

fredag, mars 31, 2006

Och vinnare är ...

Ja, av två ganska dassiga val måste jag nu i efterhand säga att även om skumpan smakar rätt trist och fantasilöst - nästan lite blaskigt - så vad den i alla fall långt bättre än Doom.
  Snacka om menlös film! Det var inte ens bra action (vilket ju rätt ofta kan vara räddningen om en films story är så tom som i Doom). Ok, tv-spelssekvensen var lite läcker (dock helt omotiverad) men den kom först 85 minuter in i filmen. Snacka om lång väntan.
  Nåväl, nästa fredag är det dags för ett nytt fredagsbattle. Någon som har ett bra förslag?

Andra bloggar om: , , ,

1Kommentar:

Anonymous Anonym sa...

Jag tyckte nästan tvärtom. Tyckte det var en ok film fram till just tv-spels sekvensen kom. Ja, meningslös action, men det var vad jag förväntade mig. Men tv-spels sekvensen fick mig nästan att stänga av. Vill jag se sådant, spelar jag spelet. Sedan är ju slutstriden bara helt, ja, jag finner inte ord.

31 mars, 2006 23:30  

Skicka en kommentar

INDEX

ELI
Rekommenderad veckodos: ett biofilmsbesök, två hyrfilmer och minst fyra tv-serier. Ser allt. Får dock efter ett år filmvetenskap utslag av tysk film från 1907.
Myser med: Sofia Coppolas klockrena soundtrack.
Bäst i vår: Garland och Boyles Sunshine - se den!
Testar på: Tim Minears Drive, på Fox.


FLX
Snittade som bäst 1,71 biobesök/vecka. Det satte 3 kids effektivt stopp för. Försöker nu dämpa abstinensen med TV. Och mat.
Är: inne på sommarens fjärde bag-i-box?!
Undrar: om X-Men: The Last Stand är värd att se?
Twofifty: 106


SAO
Har ett förflutet i KlubbSuper8 och hjärtat mitt i den lättsmälta delen av asiatisk filmkultur. Anser, efter att en bebis dök upp i december, att film ses lika bäst på egen duk som bio.
Prestationsångest: att förutspå nästa filmtrend.
Ser fram emot: Flx nyårslöfte.
Twofifty: 142