<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d11824150\x26blogName\x3dFilmomat\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://filmomat.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://filmomat.blogspot.com/\x26vt\x3d5122326630440060638', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

onsdag, maj 03, 2006

Commander in Chief läggs ner


No more commander.

Så kom det i alla fall några av oss väntat på; tv-serien Commander in Chief, med en botoxfylld Geena Davis, ska läggas ner.
  Serien, som hypades stort här i Sverige av både Tv4 och medier, gick aldrig så bra som många trodde. I alla fall inte i USA.
  Så här skriver filmsidan Moviehole.net:
After two low-rating episodes, the final three eps of the season have been pulled, says Variety, signalling an obvious axe is swinging over the show. ABC hasn’t yet scheduled the final three episodes of the season – and by the sounds of it, series – but chances are, they’ll screen sometime in June.

Personligen var jag långt ifrån ett fan av serien. Jag tror att jag såg de fyra första avsnitten, men sedan tröttnade jag. Det fanns liksom inget att ta fäste på.
  Jag antar att Tv4 håller huvudet högt och sänder serien till dess sista skälvande minuter. Men hela grejen att hypa en serie som denna tycker jag vittnar om att fyran nog behöver se över sina serieinköp i framtiden.

Andra bloggar om: , ,

4Kommentar:

Blogger Anton sa...

Det är synd eftersom serien var riktigt bra. Tv4 visade tyvärr också för många repriser, till och med ordinarie sändningarna var ju repriser.

En av de få serierna jag orkat följa på senare tid. Grymt bra skådespelare med dessutom...

03 maj, 2006 14:26  
Blogger Eli sa...

Agaton, jaså? Jag gillade den inte alls. Eller också gav jag den inte en chans att fånga in mig ...?

03 maj, 2006 14:35  
Blogger sao sa...

Jag tyckte att den var okej, lättsam och med ett bra budskap (om än tveksamt paketerat emellanåt).
Tyvärr tappade serien all trovärdighet och existensberättigande när Lurie fick "gå". Uppenbarligen började den tappa tittarsiffror också och nu är det bara ett vrak kvar av originalidén.

Tyvärr måste jag säga att det känns bra att den läggs ner, men det hade varit oändligt mycket bättre om de hade hållit fast vid originalbudskapet. Att kvinnor också kan göra karriär och vara tuffa och ta plats.

04 maj, 2006 11:38  
Anonymous Anonym sa...

Synd att serien lades ner, den var ju riktigt bra..

07 oktober, 2006 16:42  

Skicka en kommentar

INDEX

ELI
Rekommenderad veckodos: ett biofilmsbesök, två hyrfilmer och minst fyra tv-serier. Ser allt. Får dock efter ett år filmvetenskap utslag av tysk film från 1907.
Myser med: Sofia Coppolas klockrena soundtrack.
Bäst i vår: Garland och Boyles Sunshine - se den!
Testar på: Tim Minears Drive, på Fox.


FLX
Snittade som bäst 1,71 biobesök/vecka. Det satte 3 kids effektivt stopp för. Försöker nu dämpa abstinensen med TV. Och mat.
Är: inne på sommarens fjärde bag-i-box?!
Undrar: om X-Men: The Last Stand är värd att se?
Twofifty: 106


SAO
Har ett förflutet i KlubbSuper8 och hjärtat mitt i den lättsmälta delen av asiatisk filmkultur. Anser, efter att en bebis dök upp i december, att film ses lika bäst på egen duk som bio.
Prestationsångest: att förutspå nästa filmtrend.
Ser fram emot: Flx nyårslöfte.
Twofifty: 142