Filmomats gästskribenter
Filmomat vill gärna ha hjälp med bra inlägg om film. Har du en bra idé eller känner för att skriva några recensioner - hör av dig! filmomat@gmail.com
Sao är Filmomats husgästskribent. Trots att han inte äger någon tv har han en imponerande bra koll på högkvalitativa tv-serier. Hans filmintresse är stort och tiltar nästan över till besatthet när det gäller film från Asien. Vi kan med andra ord vänta oss en hel del poster om asiatisk filmkultur i allmänhet och japansk film i synnerlighet från Filmomats nya filmfantast.
Här är några av hans poster för Filmomat:
Sveriges mest kända livs olevande zombier
Jag - en biomarodör
You and Me and Everyone We Know
Göteborgaren Mattias Åkerberg ser gärna nyskapande svenska filmer signerade Roy Andersson eller arvtagaren Ruben Östlund. Favoriterna är En kärlekshistoria (1970) och Gitarrmongot (2004). Han har svårt för människor som överkonsumerar film, men aldrig verkar reflektera över vad varje film har att säga. Själv jobbar han hårt på att se riktigt bra filmer, eftersom två timmar på en kass film är slöseri med både tid och pengar. Han bloggar på One-shot (www.mattiasakerberg.com/blogg).
Här är några av hans poster för Filmomat:
Gbg Filmfestival: Visuellt platt fall
Gbg Filmfestival: Walk the line – en konsertupplevelse som går hem
Gbg Filmfestival: Lågmäld bryta-upp-berättelse i storslaget landskap
Sao är Filmomats husgästskribent. Trots att han inte äger någon tv har han en imponerande bra koll på högkvalitativa tv-serier. Hans filmintresse är stort och tiltar nästan över till besatthet när det gäller film från Asien. Vi kan med andra ord vänta oss en hel del poster om asiatisk filmkultur i allmänhet och japansk film i synnerlighet från Filmomats nya filmfantast.
Här är några av hans poster för Filmomat:
Sveriges mest kända livs olevande zombier
Jag - en biomarodör
You and Me and Everyone We Know
Göteborgaren Mattias Åkerberg ser gärna nyskapande svenska filmer signerade Roy Andersson eller arvtagaren Ruben Östlund. Favoriterna är En kärlekshistoria (1970) och Gitarrmongot (2004). Han har svårt för människor som överkonsumerar film, men aldrig verkar reflektera över vad varje film har att säga. Själv jobbar han hårt på att se riktigt bra filmer, eftersom två timmar på en kass film är slöseri med både tid och pengar. Han bloggar på One-shot (www.mattiasakerberg.com/blogg).
Här är några av hans poster för Filmomat:
Gbg Filmfestival: Visuellt platt fall
Gbg Filmfestival: Walk the line – en konsertupplevelse som går hem
Gbg Filmfestival: Lågmäld bryta-upp-berättelse i storslaget landskap
0Kommentar:
Skicka en kommentar
INDEX