Orutinerat vid biljettkassan

Visst, fel händer. Gärna i tillfälliga system och under hög last. Jag håller det inte emot dem. Fast när det går snett gäller det att kunna hantera situationen. Att låta två volontärer arbeta sig trasiga bakom kassan för att hinna sälja biljetter och be alla om ursäkt är inte okej! Speciellt inte när det finns resurser på plats. Det fanns en festivalkoordinator i salongen och minst tio andra volontärer som bara sålde affischer och delade ut program. Ett minimum hade varit att låta några volontärer gå runt och informera om problemen och försäkra gästerna om att de skulle hinna in till filmen. Koordinatorn kunde, om han nu inte kan koordinera lite bättre, åtminstone ställa sig upp och be om ursäkt å festivalens vägnar innan filmvisningen började. Inte ens i sitt inledningstal nämnde han problemen. Uselt.
Sao är Filmomats gästskribent. Trots att han inte äger någon tv har han en imponerande bra koll på högkvalitativa tv-serier. Hans filmintresse är stort och tiltar nästan över till besatthet när det gäller film från Asien. Vi kan med andra ord vänta oss en hel del poster om asiatisk filmkultur i allmänhet och japansk film i synnerlighet från Filmomats nya filmfantast.
1Kommentar:
Det var precis samma sak för mig när jag skulle hämta ut mina förköpta biljetter på festivalcentret i Kulturhuset. Det tog dem över 40 minuter att lämna ut biljetter till runt 20 väntande festivalbesökare. Och då var ju alla biljetterna redan betalda, packade och klara - så att säga!
Skicka en kommentar
INDEX