<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d11824150\x26blogName\x3dFilmomat\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://filmomat.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://filmomat.blogspot.com/\x26vt\x3d5122326630440060638', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

torsdag, september 22, 2005

Nytt hopp för Æon Flux


Efter att ha gnällt och härjat rätt bra för ett tag sedan om hur missnöjd jag var med castingen av Charlize Theron som Æon Flux i filmen med samma namn, är jag nu benägen att totalt omvärdera allt och krypa till korset.
  Jag har sett trailern och det här ser riktigt bra ut! Mitt scifi-hjärta klappar givetvis lite extra åt scenografin och det storslagna fotot, och Theron ser fullkomligt strålande ut. Att dessutom se suveräna Frances McDormand som "The Handler" känns härligt! Karyn Kusama (Girlfight) står för regi och Stuart (The Piano) Dryburgh för foto.
  Det här är en given film att börja se fram emot redan nu!

2Kommentar:

Anonymous Anonym sa...

Känner mig inte direkt överväldigad själv. Ser ut som en ganska typisk Scifi-action grej, trailern känns som ett recept och inte speciellt originell.

Men visst, jag kommer nog att se filmen. Huruvida jag gillar den är dock en annan femma :)

22 september, 2005 17:55  
Blogger Eli sa...

Jag känner mig mest glatt överraskad - jag hade ju förväntat mig så mycket värre. :)

23 september, 2005 09:31  

Skicka en kommentar

INDEX

ELI
Rekommenderad veckodos: ett biofilmsbesök, två hyrfilmer och minst fyra tv-serier. Ser allt. Får dock efter ett år filmvetenskap utslag av tysk film från 1907.
Myser med: Sofia Coppolas klockrena soundtrack.
Bäst i vår: Garland och Boyles Sunshine - se den!
Testar på: Tim Minears Drive, på Fox.


FLX
Snittade som bäst 1,71 biobesök/vecka. Det satte 3 kids effektivt stopp för. Försöker nu dämpa abstinensen med TV. Och mat.
Är: inne på sommarens fjärde bag-i-box?!
Undrar: om X-Men: The Last Stand är värd att se?
Twofifty: 106


SAO
Har ett förflutet i KlubbSuper8 och hjärtat mitt i den lättsmälta delen av asiatisk filmkultur. Anser, efter att en bebis dök upp i december, att film ses lika bäst på egen duk som bio.
Prestationsångest: att förutspå nästa filmtrend.
Ser fram emot: Flx nyårslöfte.
Twofifty: 142