<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d11824150\x26blogName\x3dFilmomat\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://filmomat.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://filmomat.blogspot.com/\x26vt\x3d5122326630440060638', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

fredag, oktober 21, 2005

Sex i biosalong

Sex i biosalong, ska det vara något? Tja, inte för en filmfantast som jag - jag förespråkar militant tystnad med minimal rörelse i salongen.
  Men jag har varit med om att andra haft det medan jag surt försökt att titta på film. Ja, du läste rätt - att ha sex på bio är ingen skröna, det finns faktiskt par som har mage att genomföra det.
  Filmen var Land of the Dead, platsen biografen Royal på Kungsgatan. Salongen var fylld till en tredjedel trots att det var 21:30-visningen på premiärfredagen. Ungefär 20 minuter in i filmen öppnas den övre vänstra dörren och ett ungt par smiter in. Flera i publiken vänder irriterat på huvudet och föga visste de att det skulle bli mycket mycket värre.
  Med mina mycket störkänsliga öron tror jag att jag är den första i salongen som upptäcker ljudet från den övre stolsraden. När jag tittar mig omkring verkar jag i alla fall vara den enda som reagerar.
  Det stönas - rejält.
  Lite försiktigt kikar jag uppåt i salongen, inte alls beredd på vad jag ska få se. Gränsle över killen, som sitter i biostolen, sitter tjejen med ryggen mot bioduken. Med killens händer innanför sin tröja hänger hon sedan bakåt över den tomma stolsraden framför. Det hela ser riktigt illa ut. Och låter, riktigt illa.
  Land of the Dead är som tur var inte en speciellt tyst film - större delen av visningen går faktiskt parets stönanden att tänka bort, eller kanske tänka om till nyslaktade gnyende zombier?
  När det bara är 30 minuter kvar av filmen är paret klara. De småtisslar gulligt med varandra, som jag antar att man bör, och jag andas ut över att åtminstonde få se filmens uppgörelse utan störning. Då ringer hennes telefon. En lång gnällig signal som är mer fel än något annat man kan stöta på i en biosalong. Givetvis svarar hon, och hukar sig sedan ner mellan sätena för att prata.
  Hur mycket får man störa i en biosalong innan det är läge att kalla på personal? Ett par som har lågmäld sex är långt mycket bättre än en biosalongsgranne som fiser högljutt eller ropar ut kommentarer till skådespelarna. Men själva insikten om att de gökar uppe i hörnet är inte kul. Framför allt när man vet att tjejen sitter med ryggen mot dukten och således inte får chans att se något av filmen, stackarn...

Läs fler inlägg i Filmomats biopublikvecka!

3Kommentar:

Anonymous Anonym sa...

rolig läsning! :D

21 oktober, 2005 18:13  
Anonymous Anonym sa...

HAHA. Worst. Bioexperience. Ever. :)

21 oktober, 2005 19:31  
Anonymous Anonym sa...

Kallar på pesonal så fort som någon kommenterar allting. Elles så säger jag helt enkelt till dom. Det är inte bara en gång som jag fått se en film på bio två gånger för att det var för pratigt.

//Nosferatu Alucard

03 juli, 2006 01:12  

Skicka en kommentar

INDEX

ELI
Rekommenderad veckodos: ett biofilmsbesök, två hyrfilmer och minst fyra tv-serier. Ser allt. Får dock efter ett år filmvetenskap utslag av tysk film från 1907.
Myser med: Sofia Coppolas klockrena soundtrack.
Bäst i vår: Garland och Boyles Sunshine - se den!
Testar på: Tim Minears Drive, på Fox.


FLX
Snittade som bäst 1,71 biobesök/vecka. Det satte 3 kids effektivt stopp för. Försöker nu dämpa abstinensen med TV. Och mat.
Är: inne på sommarens fjärde bag-i-box?!
Undrar: om X-Men: The Last Stand är värd att se?
Twofifty: 106


SAO
Har ett förflutet i KlubbSuper8 och hjärtat mitt i den lättsmälta delen av asiatisk filmkultur. Anser, efter att en bebis dök upp i december, att film ses lika bäst på egen duk som bio.
Prestationsångest: att förutspå nästa filmtrend.
Ser fram emot: Flx nyårslöfte.
Twofifty: 142