<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d11824150\x26blogName\x3dFilmomat\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://filmomat.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv_SE\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://filmomat.blogspot.com/\x26vt\x3d5122326630440060638', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

måndag, april 10, 2006

Ytterligare tre år med Jack Bauer

Japp, du läste rätt! Det verkar som att Jack Bauer (Kiefer Sutherland) långt ifrån börjar bli trött på sina dygnslånga mardrömmar. Enligt Variety har Sutherland nu skrivit på nya kontrakt som leder till tre helt nya säsonger av tv-serien 24 (säsong 5 visas just nu på svensk tv). Dessutom verkar det vara en långfilm av 24 på gång? Sutherland säger så här:
It was really the executive producers realising that if we were going to squeeze it in during the break, we would have been rushing it. If we were going to do it, we would do it next summer. It's still a big 'if.' We would not go forward unless we thought we could do it right.

Fler 24 på tv ser jag fram emot. Men som långfilm? Jag är nog ganska skeptisk.
  För sin signatur på treårsavtalet med Fox ska Kiefer Sutherland ha fått åttasiffrig ersättning plus ett eget produktionsbolag under Fox-paraplyet. Inte illa!

Andra bloggar om: , , ,

3Kommentar:

Blogger Fredrik Adolvsson sa...

Jag gillar inte serien, men som långfilm tror jag faktiskt 24 passar bra mycket bättre. Dessutom kan det nog en serie som klarar en övergång till filmformatet mycket bättre än många andra, eftersom vare säsong är en egen historia och kontinuiteten dom emellan är rätt svag. Det vore liksom inte så mycket man behöver veta om man går in i biosalongen utan att ha sett något av Bauers tidigare äventyr i stora världen.

10 april, 2006 14:38  
Blogger Eli sa...

Fredrik, jag tror att 24 som långfilm skulle kunna bli ganska ointressant. Eller kanske okaraktäristisk är ett bättre ord? Som tv-serie tycker jag att 24-konceptet känns unikt och spännande, som film har jag svårt att tänka mig att den skulle urskilja sig från andra liknande filmer.
Att lyckas hålla action nonstop i 24 stycken tv-avsnitt är skickligt, att gör 120 minuter långfilm om en CTU-agent känns lite mer, tja, uttjatat.

10 april, 2006 19:06  
Blogger Fredrik Adolvsson sa...

Grejen är, att jag tycker tanken bakom serien 24 är intressant, men att gimmicken tar uppmärksamhet och energi från vad som kunde ha blivit bra. Återigen - jag är alltså inget fan av 24 :)

På två timmer minskar (tror jag) risken för att gimmicken kommer ivägen, dessutom får du mycket mindre plats för allt annat som irriterar mig med serien (att alla karaktärer springer omkring med samma bistra min hela tiden, t ex, eller att varenda plot bit ska upprepas och återupprepas i dialogform). Kan man samtidigt behålla den patenterade Jack Bauer The SuperHero-stilen och action nonstop-upplägget kan 24 the Movie bli ett farligt underhållande biobesök.

11 april, 2006 13:14  

Skicka en kommentar

INDEX

ELI
Rekommenderad veckodos: ett biofilmsbesök, två hyrfilmer och minst fyra tv-serier. Ser allt. Får dock efter ett år filmvetenskap utslag av tysk film från 1907.
Myser med: Sofia Coppolas klockrena soundtrack.
Bäst i vår: Garland och Boyles Sunshine - se den!
Testar på: Tim Minears Drive, på Fox.


FLX
Snittade som bäst 1,71 biobesök/vecka. Det satte 3 kids effektivt stopp för. Försöker nu dämpa abstinensen med TV. Och mat.
Är: inne på sommarens fjärde bag-i-box?!
Undrar: om X-Men: The Last Stand är värd att se?
Twofifty: 106


SAO
Har ett förflutet i KlubbSuper8 och hjärtat mitt i den lättsmälta delen av asiatisk filmkultur. Anser, efter att en bebis dök upp i december, att film ses lika bäst på egen duk som bio.
Prestationsångest: att förutspå nästa filmtrend.
Ser fram emot: Flx nyårslöfte.
Twofifty: 142